KET naujovės: į ką reikės atkreipti dėmesį 2019 m.?

Eismas

Iki 2020 metų šalies sankryžose turės nelikti prie šviesoforų pritvirtintų žalių rodyklių, leidžiančių vairuotojams sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui. Tačiau dar prieš tai Kelių eismo taisyklėse (KET) įsigalios nauji šviesoforų signalų deriniai. Paskutiniame šių metų dienraščio numeryje „Vakarų ekspresas“ apžvelgė esminius Kelių eismo taisyklių pokyčius 2019 metais.

Šviesoforų signalų deriniai

Nuo 2019 m. lapkričio 1 d. atsisakoma KET 75 punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leidžia važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus. Atsisakius šio punkto kelio savininkai galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose: įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą. Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems) pagal KET 158 punktą.

Dviračių eismas

Nuo 2019 gegužės 1 d. vieta, kur dviračių takas ar dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, vadinama dviračių pervaža.

Dviračių juosta ten, kur yra poreikis, turėtų būti žymima plačia brūkšnine linija. Dviem lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų, turėtų būti žymima tik dviračių pervaža.

Beje, KET taisyklės jau numato rekomendaciją motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams apvažiuojant ar lenkiant ta pačia kryptimi važiuojančius dviratininkus, išlaikyti ne mažesnį kaip:

  • 1,0 m šoninį atstumą, kai vairuojamos transporto priemonės greitis ne didesnis kaip 50 km/val.;
  • 1,5 m šoninį atstumą, kai vairuojamos transporto priemonės greitis didesnis kaip 50 km/val.

Kitos naujovės

Nuo 2018 m. lapkričio 1 d., siekiant paprasčiau nustatyti draudžiamųjų kelio ženklų galiojimą eisme ir išvengti kylančių nesusipratimų dėl sankryžos, sankirtos identifikavimo ir dėl to kylančių pasekmių, KET jau nustatyta, kad draudimai galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki artimiausios už šio ženklo esančios sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, kurios pažymėtos pirmumo kelio ženklais, o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.

Taip pat keičiamas teisinis reguliavimas nustatant reikalavimą vairuotojams, sukant į dešinę ar į kairę sankryžose, praleisti į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo praleisti į bet kurią eismo juostą įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį.

Toks pat reikalavimas praleisti įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį taikomas nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose.

Tačiau taisyklės sugriežtintos ir patiems pėstiesiems. Pagal KET pakeitimus, nustatytas reikalavimas pėstiesiems vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

Naujovės:

Įsigalioję pokyčiai pradedantiems vairuotojams:

Šaltinis:CargoNews

Parašykite komentarą