Siekis gerinti tolimųjų reisų vairuotojų socialinę padėtį

Seimas, 83 parlamentarams balsavus už, dviem – prieš ir 11 susilaikius, priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“. Priimtu dokumentu Seimas įsipareigojo stiprinti parlamentinę tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygų priežiūros sistemos kontrolę. Rezoliucija Vyriausybei rekomenduojama siekti tolimųjų reisų vairuotojų darbo užmokesčio ir komandiruočių dienpinigių geresnio santykio. Vyriausybė taip pat skatinama pradėti intensyvų tarptautinį […]

Skaityti toliau

Netyla kalbos dėl tolimųjų reisų vairuotojų: siūloma dienpinigius mokėti uždirbantiems ne mažiau 1110 eurų

Seimas ragina vyriausybę pateikti savo siūlymus ir ekspertinę pagalbą sprendžiant tolimųjų reisų vairuotojų socialines ir atlyginimų problemas. Tačiau Susiekimo ministerija teigia, kad dabar svarbiausia užtikrinti, jog iš Lietuvos nedingtų verslai, o po to jau reikėtų spręsti vairuotojų socialines problemas. Seimo Socialinės apsaugos ir darbo komitete buvo svarstomas Europos Parlamente palaimintas Mobilumo paketas ir diskutuota, kaip […]

Skaityti toliau

Vokietijos policija turi naują sunkvežimių vairuotojų patikrinimo būdą

Olandijos policija tapo žinoma dėl nestandartinių transporto priemonių, pvz., autobusų, lengvųjų automobilių su stogo bagažinėmis ar kemperių, patikrinimų. Panašų sprendimą nusprendė išbandyti vokiečių policija iš Heseno. Vokietijos radijo stotis „FFH“ praneša, kad Heseno policija kelių patikrinimams naudoja krovininį mikroautobusą – Mercedes Sprinter. Dėl savo aukščio transporto priemonė leidžia pareigūnams filmuoti sunkvežimių vairuotojus kabinose. Mikroautobusas leidžia […]

Skaityti toliau

Vežėjai ir kontrabanda – praktika ir tendencijos

Neseniai žiniasklaida pranešė, kad Kybartų kelio poste buvo sulaikytas vilkikas, kuris vežė 675 tūkstančius cigarečių pakelių. Vėliau pasirodė informacija, kad sulaikytas rekordinis Lietuvos istorijoje kiekis narkotinių medžiagų, kurias kontrabandos būdu buvo ketinama gabenti per šalies teritoriją į Rusiją, ir pastaruoju atveju taip pat buvo sulaikytas vienos lietuviškos transporto įmonės vadovas. Šiame kontekste Cargonews redakcija nusprendė […]

Skaityti toliau

Algų koeficiento didinimas – kilpa vežėjams?

 „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius ir asociacijos prezidiumo narys Artūras Telmentas sausio 3 d. susitiko su socialinės apsaugos ir darbo viceministre Egle Radišauskiene. Susitikimo metu buvo aptartas šiuo metu svarstomas Vyriausybės nutarimo projektas, kuriuo ketinama vežėjams nuo 1,3 iki 2 padidinti darbo užmokesčio koeficientą minimaliai mėnesinei algai. Toks sprendimas yra nepalankus vežėjams, kuriuos nuo šių […]

Skaityti toliau

Vokiečiai pakeitė įstatymą ir dabar priims visus vairuotojus iš užsienio. Ukrainiečių Lietuvoje nebeliks?

Trečiadienį Vokietijos vyriausybė priėmė įstatymo projektą, kuriuo siekiama palengvinti kvalifikuotiems darbuotojams iš ne Europos Sąjungos imigruoti į Vokietiją. Taip vokiečiai bando išspręsti tarp kitko vairuotojų trūkumą. Kaip teigia Vokietijos žiniasklaida, Profesinės darbo jėgos imigracijos įstatymas (Fachkräfteeinwanderungsgesetz) yra sudėtingas. Nuo 2020 m. jis turi pritraukti į Vokietiją darbuotojus iš ne Europos Sąjungos. – Bet ne kiekvieną, […]

Skaityti toliau

Kokius duomenis pateikia išmanūs tachografai nuotolinio tikrinimo metu?

Paprastų tachografų eros pabaiga artėja dideliais žingsniais. Juos pakeis vadinamieji išmanieji tachografai. Jie, be kita ko, turės GPS vietos nustatymo funkciją ir leis bevieliu nuotoliniu būdu nuskaityti duomenis. Vokietijos BAG biuras atskleidžia, kokia tai bus informacija. Nuo 2019 m. birželio 15 d. kiekvienoje naujoje transporto priemonėje, vykdančioje transporto paslaugas Europos Sąjungos teritorijoje, turės būti įrengtas […]

Skaityti toliau

Dienpinigiai ar „bazė“. Kas ką?

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais neapmokestinamų dienpinigių dalį – tokį pasiūlymą šį pavasarį iškėlė krovininio autotransporto darbuotojų profsąjunga „Solidarumas“. Netgi paskelbė viešą kreipimąsi, po kuriuo ragino pasirašyti visus nepatenkintus įprasta daugumoje transporto įmonių vairuotojų darbo apmokėjimo sistema. Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ atsakė į tai taip pat keliais viešais pareiškimas, […]

Skaityti toliau

Tai bent pailsėjo…Miegojo Italijoje – nubaudė Prancūzijoje

Šių metų pradžioje Europos Sąjungoje gerokai suaktyvėjo vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolė. Vokietija, Prancūzija ir Nyderlandai tapo neoficialiomis kovos už vairuotojų teisę į komfortišką poilsį lyderėmis. Italija, Ispanija ir Portugalija dar neperkėlė į savo nacionalinę teisę reikalavimo dėl vairuotojų poilsio viešbučiuose ar moteliuose (regis, kol kas į poilsį „viešbučiuose ant ratų“ žiūri gana tolerantiškai). Tačiau neseniai Cargo.LT forumą tiesiog „susprogdino“ iki šio neturėjęs precedento atvejis: vienos Latvijos transporto įmonės vairuotojas kassavaitinį 45 valandų poilsį leido savo automobilio kabinoje Italijoje. Vėliau jis išvyko į Prancūziją, kur buvo sustabdytas ir nubaustas 750 eurų bauda už „nekomfortišką“ poilsį (vietoje baudos jam dar buvo pasiūlyta palikti automobilį su kroviniu Tulūzoje – ten, kur įvyko šis incidentas).

Skaityti toliau

„Žaidimai“ su tachografais – kas ką?

Vežėjams tenka paisyti daug reikalavimų. Vienas svarbiausių – darbo ir poilsio režimas. Atrodytų, viskas labai paprasta, tačiau dėl šio režimo reikalavimų vežėjams kyla daug problemų – ne tik dėl poilsio sąlygų, bet ir dėl jo trukmės. Visi žinome, jog vairuotojų darbo ir poilsio trukmė fiksuojama tachografuose. Deja, kai kuriems nesąžiningiems vairuotojams periodiškai kyla noras pademonstruoti […]

Skaityti toliau