Pirmasis penktosios kartos „Kamaz“ sunkvežimis išvažiavo iš gamyklos. Nuostabios rusiškos technikos kaina – nuo 50 tūkst. Eur

Transportas

Rusai kupini pasididžiavimo – gamyklą paliko šiuolaikinis „Kamaz 54901”, vadinamas penktosios kartos sunkvežimiu. Nauja transporto priemonė tai 5490 modelio tęsinys. Gamintojas daro prielaidą, kad sunkvežimis galės nuvažiuoti 1,2 mln. kilometrų, o kaina, už kurią galima įsigyti rusišką sunkvežimį, svyruoja nuo 50 iki 72 tūkst. Eur

K5 vilkikų serijos kabinos montavimo darbai prasidėjo jau 2018 m. lapkričio mėnesį. Gamintojas tvirtina kad, kabinos konstrukcijoje atsižvelgiama į visus šiuolaikinius ergonomikos reikalavimus – atstumas nuo grindų iki lubų yra 1980 mm, o vidinis plotis – 2270 mm.

Kuo išsiskiria „Kamaz 54901“?

Visų pirma, važiavimo komfortu. Transporto priemonė, sukurta bendradarbiaujant su tokiomis korporacijomis kaip „Daimler“ ir „Liebherr“, yra Vakarų technologijų, vokiečių ergonomikos ir Rusijos šiuolaikinės technologijos vizijos derinys, kuris yra naudingas sunkiomis darbo sąlygomis.

Kabina ir sėdynė

Viskas, kas reikalinga sunkvežimio vairavimui, įskaitant prietaisų skydelį, yra lengvai pasiekiama. Dešinėje vairo pusėje vairuotojas ras borto informacinę sistemą su 10 colių jutikliniu ekranu. Transporto priemonėje įrengta automatinė pavarų dėžė, o variklis užsiveda mygtuku.

Yra ir daugiau patogumų. Vairuotojo sėdynė sumontuota ant oro pagalvės ir turi didelį reguliavimo diapazoną. Kabinoje yra daug vietų daiktų saugojimui – trys užrakinami stalčiai ir dvi atviros lentynos po lubomis.

Rėmas ir ašis

Vilkiko rėmas pagamintas iš lengvo, didelio stiprumo plieno. Priekinė ašis buvo sukurta taip, kad atlaikytų iki 9 tonų padidintą apkrovą.

Degalai ir sunaudojimas

Gamintojai padidino degalų bakų tūrį – galima naudoti vieną 800 litrų baką arba du bakus, kuriuos tilps 1400 litrų. Manoma, kad transporto priemonė suvartos apie 30 litrų 100 kilometrų. Sunkvežimio standartas – Euro 5.

Pavarų dėžė ir variklis

„Kamaz 54901“ turi naująją automatinę ZF Traxon pavarų dėžę, kuri leidžia judėti naudojant 12 priekinių ir 2 atbulines pavaras bei visiškai naujo tipo P6 variklį, kurio galia yra nuo 400 iki 550 AG ir yra 11,95 l talpos. Variklio priežiūra rekomenduojama po 150 tūkst. km.

Apsaugos sistemos

Vilkike įrengta vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema, aktyvus valdymas ir autonominė judėjimo sistema eismo kamščiuose. Kontroliuoti transporto priemonės sistemų būklę galima nuotoliniu būdu naudojant mobilųjį telefoną.

Transporto priemonėje įrengtos trys stabdymo sistemos:

– ASR – slydimo kontrolės sistema,

– ESP – važiavimo stabilumo kontrolės sistema, leidžianti visiškai kontroliuoti transporto priemonės elgesį kelyje;

– EBS – elektrinė pneumatinė sistema, kuri sumažina stabdžių nusidėvėjimą ir sumažina stabdymo kelią.

Rida

Gamintojas numato, kad naujasis „Kamaz“ sunkvežimis galės pasiekti 1,2  mln. km ridą, iš kurių 260 tūkst. km bus apimti garantija.

„Kamaz 54901” – kaina

Naujojo „Kamaz“ sunkvežimio kaina svyruoja nuo 3,8 iki 5,4 mln. rublių (50–72 tūkst. Eur). Kaina priklauso nuo konfigūracijos ir papildomų priedų prieinamumo. Svarbu yra tai, kad kol kas rinkoje nėra naudotų atsarginių dalių.

„Kamaz“ K5 kartos serijinė gamyba tai pagrindinė gamintojo užduotis 2019 metais. Šiais metais Rusijos sunkvežimių gamybos gigantas planuoja pagaminti 39 tūkst. transporto priemonių, iš kurių 33 tūkst. bus skirta Rusijos rinkai. Be to, koncernas planuoja investuoti 15 mlrd. rublių (apie 200 mln. Eur) į bendrovės plėtrą. Neto pelnas turėtų siekti 500 mln. rublių (apie 7 mln. Eur), o pajamos sudarys apie 197 mlrd. rublių (apie 2.5 mlrd. Eur).

Šaltinis: TransInfo, Artūras Lysionok