Lietuvos rinkoje parduoti pirmieji suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi vilkikai

Transportas

Tarptautinį automobilių gamintoją  „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti UAB „Transmitto“ pardavė pirmuosius suslėgtomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomus vilkikus Lietuvoje veikiančiai įmonei. Juos įsigijo  tarptautinė itališko kapitalo logistikos paslaugų įmonė „Gruber Logistics“. Pirmąsias keliones vilkikai pradės jau gruodžio 20 dieną.

Gamintojas „Iveco“ šiais metais Europoje pardavė daugiau nei 3000 dujinių vilkikų. Matant šių ekologiškumu pasižyminčių transporto priemonių poreikį, sekančiais metais planuojama plėsti gamybos apimtis ir rinkai pasiūlyti dar daugiau aplinką tausojančių sunkiasvorių automobilių, kurie kurui naudoja suspaustas (CNG)  ir suskystintas (LNG) gamtines dujas.

„Pirmieji Lietuvoje veikiančio stambaus tarptautinio logistikos rinkos dalyvio „Gruber Logistics“ įsigyti dujomis varomi vilkikai – ženklas mūsų šaliai, kuria kryptimi žvelgia visa Vakarų Europa ir aplinkos taršai bei klimato kaitai neabejingas verslas. Šiandien bet kuris sunkiojo ir vidutinio transporto ar tolimųjų reisų rinkos atstovas pasakytų tą patį: dujomis varomas transportas šiuo metu iš principo yra vienintelis galimas ekologiškas transportas ir tokiu liks artimiausius 10–15 metų“, – sako „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims ir Suomijai vadovas Ernestas Jakubonis.

Įsigytų naujos kartos vilkikų „Iveco Stralis NP 460“ motoras 13 litrų darbinio tūrio, galia 460 AG. Jo naudingoji apkrova nenusileidžia dyzeliniam krovininiam automobiliui. Su pilnai užpildytu degalų baku „Iveco Stralis NP 460“ gali nuvažiuoti iki 1 600 km (pvz., nuo Madrido iki Frankfurto).

„Konkurencingoje šių dienų rinkoje kiekviena kompanija turi ieškoti papildomų paslaugų ar pridėtinių verčių, kurias gali pasiūlyti savo klientams. Pagrindinė „Gruber Logistics“ vertybė yra siekis, kad mūsų vykdoma veikla darytų kuo mažesnę žalą ekologijai. Turėdami mažiau teršalų į aplinką išmetančias transporto priemones, kuriame ateitį. Suskystintos gamtinės dujos yra alternatyva žaliosioms technologijoms, nes naudojant biodujas pagaminama iki 95 % mažiau CO2, lyginant su tradicinėmis degalų rūšimis. Neabejotinas dar vienas tokių vilkikų pranašumas – mažesnis variklio skleidžiamo triukšmo lygis“, – sako Stefan Knapp, „Gruber Logistics“ tarptautinio automobilių parko vadovas.

„Iveco Stralis NP 460“ privalumai

Vilkikus įsigijusio „Gruber Logistics“ Lietuvos padalinio vadovas Dainius Pelenis pažymi, jog šiuo žingsniu įmonė prisideda prie tvarios aplinkos kūrimo. „Didžiuojamės, jog tapome pionieriais ir pirmieji Lietuvoje bei Baltijos šalyse pradėsime naudoti tik suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomus vilkikus. Tikimės, jog šio žingsnio dėka padalinys Lietuvoje taps dar patrauklesniu mūsų užsakovams“, – teigė jis.

Tarptautinių pervežimų įmonė „Gruber Logistics“ siekia, jog vykdoma veikla darytų kuo mažesnį neigiamą poveikį aplinkai ir investavimas į suskystintomis gamtinėmis dujomis varomus vilkikus yra dar viena svarbi įmonės plėtros kryptis.

Pagrindiniai „Iveco Stralis NP 460“ privalumai lyginant su dyzeliniais krovininiais automobiliais yra  automatizuota 12 pavarų HI TRONIX pavarų dėžė, iki 15 proc. mažesnės degalų sąnaudos, techniniai aptarnavimai atliekami  kas 90 000 km. Taip pat bendroji šio automobilio nuosavybės kaina lyginant su dyzeliniu vilkiku yra iki 9 proc. mažesnė – pagrindinis tai lemiantis veiksnys yra mažesnės kuro sąnaudos ir kaina.

Naujai įsigytos dujinės transporto priemonės bus eksploatuojamos Vakarų Europoje. Viena iš priežasčių – Lietuva, skirtingai nei kitos ekologišką transportą skatinančios šalys, vis dar neturi tokiems gamtinėmis dujomis varomiems automobiliams reikalingos infrastruktūros.

„Tikimės, jog šis žingsnis po truputį išjudins visą Lietuvos tarptautinio transporto rinką. Užsienio šalių patirtis rodo, jog  aktyvesni valdžios veiksmai ir verslo palaikymas yra svarbus žingsnis dujinio transporto plėtros ir šalies ekonomikos augimo srityje, dujinį transportą vystančios įmonės atleidžiamos nuo tam tikrų mokesčių, mokamos valstybinės subsidijos įsigyjant naują techniką ir tai labai skatina verslo plėtrą. Jei Lietuvoje atsirastų dujiniam transportui reikalinga infrastuktūra, tai neabejotinai paskatintų verslo įmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones bei mažintų priklausomybę nuo naftos kainos pokyčių“, – sako E. Jakubonis.

Pagal dabartinius reikalavimus, visiems ES gamintojams nustatytas reikalavimas, jog nuo 2025 metų 15 proc. visų registruojamų naujų transporto priemonių būtų tik ekologiškos. 2030 metams šį rodiklį siekiama padidinti iki 35 proc.