Savavaldžių vilkikų apžvalga, arba kaip Tesla, Uber ir Amazon nori padaryti revoliuciją transporto srityje

Transportas

 Savavaldžių vilkikų apžvalga, arba kaip Tesla, Uber ir Amazon nori padaryti revoliuciją transporto srityje
Lenktynės dėl lyderio pozicijos savavaldžių sunkvežimių rinkoje įsibėgėja. Pristatome pirmaujančių ir mažiau žinomų vilkikų gamintojų sukurtų pasiūlymų apžvalgą.

1. Otto, t. y. Uber priklausanti bendrovė, praėjusių metų rugpjūtį pervežė išmaniuoju sunkvežimiu 50 000 Budweiser skardinių. Vilkikas įveikė virš 120 mylių kelio Kolorado valstijoje be vairuotojo pagalbos. Vairuotojas stebėjo procesą iš keleivio sėdynes. Tai pirmas komercinio krovinio transportavimas tokiu būdu.
Otto įkūrėjas Lioras Ronas paskutiniame interviu Buisness Insider pasakė, kad bendrovės misija, tai sukurti transporto priemonę, kuri galės važiuoti visą parą, kas leis vairuotojui mėgautis užtarnautu poilsiu.
 2. Waymo šiuo metu pirmauja Amerikos savavaldžių automobilių rinkoje Chrysler Pacifica dėka. Šiuo metu ekspertai dirba su jutiklių krovininiams automobiliams integravimu. Krovininio automobilio testavimai turėtų prasidėti Arizonos keliuose dar šiais metais.

“Galime sumažinti kiekvienais metais įvykstančių tūkstančių eismo įvykių, kuriuose miršta žmonės, skaičių”-pasakė Waymo atstovas

3. Starsky Robotics tai startuolis iš Kalifornijos, kuris išėjo iš šešėlio šių metų vasarį ir jau naudoja išmaniuosius vilkikus pervežant krovinius 120 mylių atstumu. Kūrėjai planuoja taip išnaudoti technologiją, kad sukurtų vairuotojams galimybę dirbti arčiau namų.

Priešingai nei Otto, įsivaizduojame ateitį, kurioje vairuotojas nevairuoja krovininio automobilio būdamas jo viduje, bei daro tai nuotoliniu būdu, pultelio pagalba“ – sako Stefanas Seltz-Axmache, Starsky Robotics bendraįkūrėjas.

4. Peleton buvo sukurtas Volvo ir UPS iniciatyva. Jis siekia naudoti platooningą, tai yra integruotą konvojų, kuriame kelis vilkikus gali vairuoti vienas vairuotojas. Jis vairuoja tik pirmą transporto priemonę, o likusios juda paskui ją, valdomos palydovinių, radijo ir kompiuterio signalų pagalba.

Šis sprendimas jau dabar padeda sutaupyti 7% degalų. Jau dabar Omnitracs, teikianti automobilių parko valdymo programinę įrangą amerikiečių bendrovėms, susitarė dėl oficialaus bendradarbiavimo su Peloton, kad technologija būtų prieinama masėms.
5. Volvo taip pat testuoja savavaldžius krovininius automobilius, skirtus daugiausiai privačiam naudojimui ir mažiau visuomeniniam. Praėjusių metų rugsėjį gamintojas naudojo tokį sunkvežimį Švedijos kasykloje. Transporto priemonė be vairuotojo įveikdavo 1,320 m distanciją.

Švedijoje Volvo taip pat tikrino, kad keliuose sekasi išmaniajam… šiukšliavežiui.
„Visuomeninio naudojimo keliuose naudosime šią technologiją siekdami pagelbėti vairuotojui, o ne jį pakeisti“ – pabrėžė Carlas Johannas Almqvistas, Volvo Trucks produktų saugumo vadovas, interviu su MIT Technology Review metu..   

 6.Daimler, kuriam, be kita ko, priklauso Mercedes, nori išnaudoti technologiją padidinant saugumą ir sumažinant vairuotojo, kuris ir toliau bus reikalingas kaip dalies procesų stebėtojas, streso lygį. Gamintojas atliko pusiau savavaldžio vilkiko bandymus greitkelyje jau 2015 metais ir žada, kad jis tikėtinai papuls į rinką 2020 metais.

7. Amazon taip pat susidomėjo automatika. Kaip praneša Wall Street Journal, 2016 metais suburta 12 asmenų komanda. Jos užduotimi yra patikrinimas ar šiuolaikinės technologijos gali padėti bendrovei pristatant siuntinius.

8. Embark, amerikiečių startuolis, planuoja pagelbėti vairuotojams ilgų, monotoniškų distancijų metu ir duoti jiems „milijardus valandų geresniam darbui, poilsiui ir gyvenimui“. Bendrovė gavo Nevados valstijos leidimą išbandyti savavaldes transporto priemones visuomeninio naudojimo keliuose. Pribloškiantis faktas – su projektu dirbantys ekspertai tai SpaceX, arba Audi, inžinieriai.

9. Nikola Motor Company sukūrė Nikola One, vadinama krovininių automobilių Tesla. Tai elektrinis vilkikas su šešiais ratais, varomas baterijomis ir suprojektuotas tokiu būdu, kad po jų įkrovimo vilkikas galėtų pervežti krovinius atstumais, kurių negali įveikti tradiciniai vilkikai, t. y. apie 2 000 km.Be to elektrinis Nikola variklis turės 2 000 arklio galių, dėl ko automobilis galės judėti 105 km/h greičiu. Iki „šimto“ Nikola įsibėgėja per maždaug 30 sekundžių, kas yra neblogas rezultatas 9,5 tonų sveriančiai transporto priemonei.

10. Ir Tesla nori sukurti pusiau savavaldį vilkiką. Elonas Muskas parašė Twitter socialiniame tinkle, kad Tesla 8 Musk klasės vilkikas su sportiniams automobiliams būdingu pagreičiu bus pristatytas rugsėjį.
„Projektuotojų komanda puikiai padirbėjo. Tai iš tikrųjų kitas lygis“ – rašoma Elono Musko Twitter paskyroje. Tikėtina, kad modelis bus išleistas į gamybą 12-18 mėnesių po oficialaus pristatymo.

Šaltinis: businessinsider.com ir TransInfo